.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رمز پیروزی در دفاع مقدس از نگاه دکتر رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر خود به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، در مزار شهدای شلمچه و در جمع تعدادی از کاروان های راهیان نور گفت: برای شکستن طلسم و آزادسازی شلمچه، رزمندگان اسلام شش بار اقدام به طرح ریزی و اجرای عملیات کردند تا موفق شدند.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در بیان عملیات اول اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، قصد بر آن بود تا با عبور از شلمچه به تهدید بصره در جنوب عراق بپردازیم اما با وجود عبور برخی واحدهای خودی از مرز، موفق به آزادسازی شلمچه نشدیم.

محسن رضایی عملیات «رمضان» را دومین عملیاتی خواند که با هدف حضور در شلمچه انجام شد و تصریح کرد: برای دومین بار در عملیات رمضان هدف این بود که با عبور از مرز، بصره عراق را به تصرف خود درآوریم و جنگ را در جنوب عراق ادامه دهیم اما با وجود تلاش های فراوان موفقیت آمیز نبود و نتوانستیم از شلمچه عبور کنیم.

فرمانده اسبق سپاه در ادامه از عملیات بزرگ خیبر یاد کرد و گفت: در این عملیات جزایر خیبر آزاد شد و ایران در این منطقه حضور یافت، اما قرار بود که همزمان با آزادسازی جزایر از شلمچه هم عبور کنیم ولی باز هم در این بخش موفق نبودیم. انگار این منطقه طلسم شده بود.

وی عملیات چهارم برای تصرف شلمچه را عملیات والفجر هشت خواند و ادامه داد: در این عملیات بزرگ نیروهای رزمنده ایران توانستند فاو را به تصرف خود درآورند اما باز هم نتوانستیم به تصرف شلمچه که عملیات مکمل فاو بود دست یابیم.

دکتر رضایی هدف عملیات کربلای 4 را تصرف و حضور در شلمچه دانست و اظهار داشت: در این عملیات هم طلسم شلمچه شکسته نشد.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس به عملیات بزرگ کربلای 5 اشاره کرد و گفت: در این عملیات بالاخره طلسم شلمچه شکسته شد و ایران توانست در این منطقه حضور یابد و با آن حضور، صحنه سیاسی و بین المللی دفاع مقدس تغییر کرد.

وی ادامه داد: از تمام اقوام و استان ها رزمندگانی آمده اند و در شلمچه جنگیده اند؛ بسیارند شهداء و جانبازان جنگ تحمیلی که در این منطقه شلمچه به این مقام نائل آمده اند، بنابراین علت مشهور شدن شلمچه بدین دلیل است.

رضایی در ادامه از رموز موفقیت های سال های حماسه و دفاع گفت و اظهار داشت: رمز پیروزی های ما با وجود سختی ها و مشکلات فراوان، ایمان، ایثار و ولایت پذیری نیروهای ایثارگر حاضر در جنگ بود.

وی با اشاره به حضور جوانان در مناطق جنگی دفاع مقدس گفت: این یک عنایت الهی است که جوانان ما این گونه عاشقانه به شهداء علاقه نشان می دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به رخدادهای ماه های اخیر در کشورهای مسلمان اشاره کرد و گفت: ارتش عربستان اکنون برای حفظ ناو آمریکا و منافع آن در منطقه به جان مردم مسلمان بحرین افتاده است و به جای آنکه برای دفاع از فلسطین به کار گرفته شود در بحرین علیه مردم مسلمان عمل می کند.

وی افزود: حال به ارتش و سپاه ایران نگاه کنید که سبب و موجبات حفظ ایران، ملت و نظام و هویت ایران اسلامی را فراهم آورده و در مقابل آمریکا و متجاوزان ایستادند.

رضایی گفت: جوانان ما در انقلاب، جنگ و دفاع مقدس خودشان و هویت شان را پیدا کردند.

وی افزود: علت ایستادگی مردم بحرین این است که نگاهشان به انقلاب اسلامی ملت ایران است؛ اکنون همه امید جهان اسلام به این دوخته شده است.

دکتر رضایی اظهار داشت: اگر ایستادگی برادران شما در خرمشهر نبود، مقاومتی در لیبی، بحرین، مصر و... شکل نگرفته بود.

وی گفت: اگر امروز دولت و مجلس مانند مقام معظم رهبری از قیام و حرکت ملت های مسلمان منطقه دفاع می کنند برای این است که هویت انقلاب اسلامی و ملت ایران خدشه دار نشود و این همه از برکات دفاع مقدس و شلمچه می باشد.

رضایی تصریح کرد: ایرانیت بدون اسلامیت و ارزش ها، ارزش و جایگاهی ندارد. این اسلام، هویت مسلمانی، ارزش ها، دفاع مقدس و شهادت طلبی است که به ایرانیت ما هویت بخشیده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.